Buscar

List

My besties wedding

 Assalamualaikum..

Wedding...ramai yang suka bila attend majlis2 khawin ni kan..begitula juga aku...lagi-lagi majlis kawan rapat kan..seronok je tengok..dan masa tula boleh berangan kita plak yang duk atas pelamin tu kan...ngeh3...kepada kawanku amy azieana dan pasangannya kamal...tahniah..comey sgt kamo...hihi...amy adalah kawan baik dari kolej  lagi...so sanggup balik terengganu datang majlis dia..25..it's time to get married!!..errr...tua sudaa...worried kejap..kawan-kawan semua sudah meninggalkan zaman bujang...sokey2...muda lagi ..sedapkan hati sendiri...it just a numberrrr ok..lalalalala...

ok2 ..berbalik kepada tujuan penulisan  malam nie...
Sebelum tu nak cite peristiwa sebelum naik bas KL-Trengganu  kat Hentian Putra ,KL..
Sebelum hari majlis tu (7 julai 2012-Sabtu ) tu aku plan nak pegi balik hari je..drive kete...dan ajak jela sesape nak temankan...supaya gilir2 bwk kete..sebabnya keesokkan harinya tu aku ada class ..dahla 7 julai tu dah ponteng...jadi hari ahad tu aku  kene datang jugak..skrg dah berani skip class..huhu.
Tapi 2 hari sebelum majlis amy ,membe aku sorang ni nak pegi jugak..so kitorang plan nak naik bas je..sebab drive letih..8 jam woo...dahla balik hari..so kawanku nie pegi la beli tiket...pegi dan balik...kitorang naik bas 6 julai malam..pukul 930 mlm dan balik KL 7 julai 1030 mlm..dah beli tiket siap-siap..nak dipendekkan cerita...malam tu kitorang tertinggal bas..sampai2 bas tu dah jalan..memang kecewa sangat...tahu2 jela jalan kat KL nie...penuh dengan kereta dan kitorang tersangkut kat tengah2 jem..tambahan pulak hari jumaat..memangla tersangat2 sesak jalan kat kL nie.....tak boleh nak salahkan bas..bas bukan ada perasaan kan...salahkan diri sendiri..hoho...tp yang geram sgt pekerja kat kaunter tiket tranasional...sebenarnya dari dulu lagi memang aku  tak berapa suka  naik bas nie..dan  aku  takkan beli tiket bas nie...sebab banyak kali bas ni buat hal kt tengah2 lebuhraya time aku naik..mungkin selalu tak bernasib baik kot..servis tak berapa baik dan pekerja kat kaunter agak berlagak sikit..come on la..orang lain pun keje jugakkan..so please jaga perasaan pelanggan..ngeh3..ingat dia je jual tiket bas kan...dahla call tak terangkat2..penat je google kat tenet nombor telefon..even digi is "always is smarter choice"..but kadang2 tak smart jugak..lembap jugak...hihi...kali ni aku amat geram sebabnya aku mintak no tel driver bas...bajet nak call driver tu nak tnye kat mana waktu tu..ingat nak kejar la konon..dan nak tunggu dekat plaza tol gombak...langsung cakap no tel xde...memang  aku tak boleh nak terima...dahla muka amat menyakitkan hati...pastu tanye no bas..dia suh aku tgk sendiri kat kertas yang di tampal kt cermin kaunter...dahla tulisan kecik..nak kene plak tgk satu2 dari atas smpai bwh...cari KL-Trg 930 mlm..why not cakap je..melayu memang suka buat melayu macam nie...aku pun tak tahu kenapa aku nak mintak no bas sedangkan no tel driver bas tu pun aku tak dapat...even aku cari bas yang bernombor tu  stu kl ni pun apa guna nya..tahan tepi jalan pun dia  takkan berhenti...nanti driver tu plak cakap aku gila...hahaha...
So..memang frust gile mase tu..masa tu ramai sangat orang nak balik kampung so mustahilla nak dapat tiket lain... kawan aku dah pening...sebab ramai sangat orang...dengan bising...dengan tertinggal bas lagi...then,Terpakse la buat muka kesian nak dapatkan tiket...manela tahu orang lain plak yang lambat mcm kitorang tertinggal bas..boleh amik seat diorg plak...hehehe....so akhirnya .....dapatla jugak tiket...alhamdullillah....legeeee....!...tak perlulah nak tampal muka kesian kat blog nie...sungguh kecian der muka kitorang mase tu...hahaha..
dan yang penting tak perlu balik serdang dengan muka yang frust......
Tapi kan dalam hati still tak berpuas hati dengan orang kat kaunter tiket transnasional yang tak mesra pelanggan tu...hihihi....dan kalau adalah pekerja dari syarikat bas transnasional  yang bace blog nie..please perbaiki servis anda..dari segi sistem dan juga sikap mesra pelanggan....peace no war...^_~..hehehe...



Anyway..nie la dia my friend...
so comel dan cantik sangat..^_^
congrate dear.... 
May you be blessed and always walk the path to happiness
together with your hubby..
^_~



0 comments:

Followers

Popular posts